Fuktboost

Min hy i ansiktet har alltid haft ett par mindre blanka partier och resten känslig och TORR. Vet inte hur många tusenlappar jag under åren spenderat på krämer osv. Jag tillhör inte sorten som anser att dyrt är bäst utan jag har haft alla prisklasser med olika resultat.


För ett par veckor sen när jag var på stan så bestämde jag mig för att NU ska jag satsa på ansiktet. Den blir ju liksom inte bättre vintertid. Gick in på Kicks, som för tillfället låg närmast tillhands. Fullt medveten om att jag förmodligen skulle bli utsatt för att någon av de unga, välpolerade små snärtorna där inne skulle försöka sälja på mig det dyraste de har. Något åt det hållet blev det väl. Nej förresten, det finns MYCKET dyrare krämer än de jag köpte men de kostade en del.


Jag kände ändock att det var värt ett försök.


Åh vilken fuktboost!  Jag är så vansinnigt nöjd. Inga torra partier kvar och hyn känns så fräsch, len och otroligt ren!


Så jag bara måste rekommendera dom! Here we go :-)



Först rengör jag ansiktet med make up remover, jag kör med Cliniderm. Den funkar bra.




Peeling från Clarins. Denna passar perfekt  för känslig eller problemhy då den inte har ngåra korn som river. Man smörjer på ett lager, låter torka 1 min sen gnuggar man bort det. Blir som sudd när man suddar med suddgummi. Sen tvättar man av ansiktet. 2 ggr/vecka.




Kanebo Sensai serum är nästa steg, behövs yttepytte lite. Därefter direkt på med deras soothing cream. Hyn blir som silke och den känns verkligen återfuktad. Dessa produkter är enormt dryga. Morgon och kväll smörjer man huden med dessa.


Fick även med prov på Kanebos fuktighetsmask som var gudomlig så den får nog bli nästa inköp framöver.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0