Lördag

Idag blev det Ikea en sväng. Jag undrar varför man alltid hoppas att det inte ska vara så mycket folk där, man borde lärt sig att det aldrig någonsin är lite folk på Ikea. Köerna i kassorna var plågsamt långa och det är bland det värre jag vet när det kommer till shopping. När jag är färdig så vill jag betala och bara dra, bort från alla köpgalna människor som kryllar överallt. Men nej, då ska man behöva köa hur länge som helst. Men det gick ganska fort ändå.


Jag har inte samma tålamod längre när det gäller affärer och shopping som jag hade förr. Jag vill ha klart för mig innan vad det är jag ska ha, sen beger jag mig till affärren och kastar ner det jag ska ha och sen ut. Vissa butiker och avdelningar kan jag strosa på men det är ett fåtal. Blir ju så dyrt när man strosar med ;-)


I eftermiddag har det med de inhandlade grejerna fixats i Lovas rum. Det ska hon ju inom en inte alltför avlägsen framtid dela med lillebror så vi förbereder lite men bevarar hennes rosa touch som hon sen även kommer få ha på sin sida av rummet :-)


Ljusstakar och stjärnor är på väg upp här hemma. Det är innan jul som jag njuter mest av myset så varför inte göra denna mysiga tid lite längre :-)


Ikväll har vi ätit tacos. Något vi inte ätit på flera månader då jag av någon märklig anledning denna graviditet haft jättesvårt för just tacos. Så helt egoistiskt har jag uteslutit det från menyn en längre tid men tänkte nu ge det en chans, till familjens stora glädje :-D Min uppfattning kvarstår dock, det är inte så gott.


Fortsatt trevlig lördag kväll kära läsare!




Mitt i röran :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0