Massa snö och en salig röra

Här är det vinter vill jag lova! Massor snö och det tycks inte vilja sluta snöa och blåsa. Här ute på vischan plogar de faktiskt bra men efter en halvtimme ser det ut som de inte plogat på ett dygn. Vägen och gärdena "smälter" liksom samman i ett enda STORT vitt täcke och tack vare snöpinnarna så finns lite hum om var vägen är....


Det är vackert. Så länge man får vara inne. Det är inget vara-ute-med-barnen-och-busa-väder precis. Om man inte älskar svinkall vind som piskar snön mot ansiktet.







Här står uthuset och fryser :-)




Såhär såg det ut i våras innan det ens börjat knoppa sig ute. Just idag föredrar jag denna årstid och denna bild :-)


Imorse var en salig röra här hemma. Julia mådde fortfarande dåligt. Lova var inte alls på humör vilket vi tror har med förkylningen att göra. Wilmer vaknade med hals-och magont.


Fred och jag stod färdiga för att åka men med 3 barn som inte mådde bra. Ingen av oss ville vara hemma, inte för att vi inte vill vara med barnen utan för att vi båda har en grym frånvaro och har ångest var gång nu vi måste ringa våra chefer för att meddela att vi inte kommer.


Så, Lova hade ingen feber och verkade inte direkt sjuk om än inte i form. Jag frågade de stora barnen om de kunde tänka sig att vara hemma själva och jodå de kunde det. Om än lite motvilligt.


Så off we go. Sena. Jag missar tåget så jag följer med till dagis och lämnar Lova. Hon verkade ok och blev glad när hon såg sin favvofröken. Fred släpper av mig vid stationen så jag kan ta nästa tåg till jobbet och Fred åker vidare till sitt jobb. Ringer barnen vid 9 och de är inte bra men det funkar att vara hemma själva. Kl 11 ringer Julia, de mår inte bra och Wilmer mår sämst och Julia vill inte att vara ensam med honom när hon inte själv mår bra.


Som en tilltuffsad hund typ kröp jag fram till en av cheferna och meddelade läget.


Strax efter 12 var jag hemma igen (tack vare min gulliga mosters man som körde hem mig från station) och allt stök, fix och velande som varit på morgonen kändes ju helt meningslöst och onödigt. Skulle ju stannat hemma från start (för den som undrar så kunde Fred omöjligt vara hemma). Men ville så gärna att det skulle funka och att jag skulle kunna jobba. En annan dag. På fredag. Nåde den bacill som fäster på mig nu så jag själv ska behöva bli sjuk med!!!!!!!!!!


Trevlig eftermiddag på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0