Vardagsmat

Det är tyvärr rätt så otacksamt att vara den som lagar mat i denna fina familj. Gör jag spagetti och köttfärsås så strejkar Julia så även med pannkakor och likn som barn allt som oftast tycker om. Gör jag fisk så kinkar sambon. Ris ja då äter helst ingen av barnen. & sådär håller det på....


Själv äter jag i princip allt, på gott och ont ;-)


Idag gjorde jag köttgryta, ett av de få säkra kort så att alla i familjen kan äta med god aptit. Men nä inte ikväll inte! Lova tog en tugga som åkte ut lika fort som den kom in. Wilmer sa när han kom ner: Det där är ju inte den godaste mat precis.


Så, där rök en av de ytterst få maträtter som jag kan komma på som alla i familjen tycker (tyckte) om. Suck!


Vardagsmat är något bland det tråkigaste jag vet och det blir ju inte roligare när det ALLTID är någon el några vid bordet som gnäller över att det inte är gott. Helgmat och bjudmat är desto roligare, det gillar jag verkligen att göra!


Jaja ;-)


Medan sambon skottade snö tidigare ikväll, de stora barnen var däruppe och jag sprang in i tvättstugan för att hänga upp 2 blöta plagg så var liten Lova kvar i köket.


Och detta hann hon då göra på en sisådär 30-45 sekunder:







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0