Visdomstand



Aj och en lång harang med svordomar över dessa visdomständer! Visdomstand, vad är det för namn och varför har inte dessa onödiga, ickefunktionella tillskott i munnen försvunnit såsom svansen bakpå rumpan gjort genom årtusendena?????


Jag har en tand som bråkar i omgångar och kommer fortsätta göra det tills jag tar bort den. Den växer liksom med tuggytan in mot de andra tänderna så den kommer bara fortsätta försöka trycka sig fram utan att lyckas. Anledningen till att jag inte tagit bort den än är att jag vet att det blir "operation" då tandläkaren sagt att han inte kan dra den. Huu vad läskigt! Men måste nog ta tag i det snart för det här är INTE ok! INTE kul!


Det lite roliga (eller inte...) i kråksången är att när jag vakna imorse med min värkande tand så säger Fred att han haft en jätterolig natt, NOT. Jag hann tänka "har jag inte hört Lova???, Har jag snarkat??" el vad menar han. Då hade han haft ont av en visdomstand hela natten. En som är på väg upp och inatt spruckit igenom. Sen 01.30 hade han suttit uppe :-(


Skrattretande att man ska behöva få tänder som 35-åring! Dessutom helt onödiga tänder!


Väck måste de ju snart iaf!



Kommentarer
fatima (Isayah's mamma + Bf i 31mars)

Ingen härlig känsla :/

2010-11-15 @ 14:07:37
URL: http://www.thistakes.com/
Nina

Nää fy det är det verkligen inte :-(

2010-11-15 @ 14:51:18
Malin

Usch, men vilket sammanträffande. Min andra visdomstand bråkar också nu, rött och lite inflammerat :-( Den andra drog jag ju ut och det ångrar jag inte en sekund. Men denna har inte krupit upp ännu, sen tänker jag dra bort den också.. För fy sjutton vad ont det gör! Det var dock ingen rolig grej att dra ut den förra, men värt det helt klart :-) Hoppas allt är bra med er annars! Kram

2010-11-15 @ 18:18:47
URL: http://malinmildh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0