Fast i dunklet

Jag har tappat stingen.... Känner mig dunkel. Vet inte varför och kan inte riktigt ta på känslan. Tristess, trötthet och allmän lågmäldhet har sänkt sig över mig. För mycket vardag tycker jag att livet innehåller för tillfället. Jobb, ett ständigt plockande i hemmet, tvätt och åter tvätt, matlagning, handling...Rutiner rutiner som bara innehåller måsten. Jag längtar efter lite trevligt. Vill få lite egentid med käre sambon, bara han och jag. Inget avancerat, bara lite vuxentid tillsammans. Jag vill göra något trevligt med barnen, inte bara se till att deras basala behov är mättade i form av mat, kläder, vardaglig kärlek, läxhjälp etc utan jag vill VARA MED DOM ordentligt, göra något roligt som sammanför oss i något annat än vardag. Känner mig icke närvarande på något sätt. Som en robot som gör allt som måste göras men inget extra därutöver. Vill mest sova.

Det vänder, det vet jag. Har varit "här" förut. Dock följs jag, oavsett sinnesstämning, av önskan om mer umgås-på-ett-trevligt-sätt-tid med sambo och barn....

Så Tomten, om du läser det här så önskar jag mig mer ork, tid och möjligheter att vara med min familj på ett mer innehållsrikt och djupt sätt i julklapp.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0