En riktig skitdag!

Början på dagen kändes bra. Börja jobba igen och lite mjukstart då jag skulle till Mvc först. Skulle göra glukosbelastning, gjorde jag med Lova också och det var inga konstigheter. Denna gång fick jag lite för högt värde så på måndag ska jag till special mödravården på sjukhuset. Ingen fara på taket än men bra att kunna stoppa det innan det blir "allvarligt". Vore ju onekligen ganska skönt att slippa graviditetsdiabetes såhär i fjärde och sista graviditeten....


Gick med lite lågt mod mot jobbet.... Väl på jobbet kändes det bra förutom att jag kände mig totalt lost i alla nyheter, lösenord osv. Men det löste sig. Hade sen ett möte som rörde och upprörde och slutade i tårar för min del. Skyller på graviditetshormonerna. Betvivlar att jag skulle gråtit annars. Eller.... Jag vet inte....


Väl hemma kände jag mig ganska mättad, kändes som en inte alltför bra dag hade passerat. Tog en sväng med moppen genom skogen. En liten skogsväg vid oss som är på ca 4 km och som jag annars går eller cyklar men ikväll kändes gamla Puchen mest lockande. I en kurva har jag lite för hög fart, kommer lite för lång ut och på gränsen mellan grus och gräs tappar jag kontrollen och far iväg rakt ner i ett brant dike. Flyger av moppen. Dunk i backen! Tur jag hade hjälm (som jag alltid har) då pannan slog i rejält i backen. Slog i bröstkorgen, skrapade ena knät och ena underarmen. Blåmärke på ett finger och känner mig lite mörbultad här och var. Känner dock inget i magen som tur är. Så länge ingen blödning eller kraftig smärta uppkommer så är det inget att oroa sig för har jag fått meddelat.


Så nu 21.45 tänker jag att det är dags att lägga sig innan något riktigt allvarligt inträffar :-S


Hoppas på en betydligt bättre dag imorgon!


Sov gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0