En salig blandning

En liten presentation kanske skulle vara passande. Jag och min kära familj bor i ett stort hus på landet. Nu på hösten är det ibland vidrigt att bo just på landet faktiskt. Julia 11 år och Wilmer 9 år har jag sedan ett tidigare förhållande och Lova 1 1/2 år och den lilla killen i magen som väntas i mars har jag tillsammans med min sambo Fred 37 år. Själv är jag 34 år och heter då Nina :-) Surprise!

Det är ganska så fullt upp i denna familj i de flesta avseenden. En brutta i det härliga gränslandet mellan barn och tonåring, en kille som är mycket aktiv och gärna vill vara sysselsatt mest hela tiden, en liten brud som är mer uppe på möblerna än på golvet blandat med jobb, aktiviteter och allt annat som ett liv innebär.

Just nu sitter jag och våndas inför att jag troligen måste ringa min chef och säga att jag återigen inte kommer och jobbar för att det är sjukstuga här hemma. Lova har över 39 graders feber. Fred ska ha möte på sitt jobb just imorgon så han kan inte vara hemma. Nämnas kanske bör att jag inte jobba en enda dag efter semestern, vilket med andra ord innebär att jag inte jobbat sen i juni. Skulle börjat jobba i mitten på augusti efter semestern, blev sjukskriven då pga alla överväldigande gravsymptom. Var sjukskriven 1 mån drygt och sen har vi kört sjukdomar här. Känns inget vidare..... Undrar om man kan bli uppsagd pga stor frånvaro, kan man ju förstås men jag kan ju faktiskt "bevisa" att min frånvaro inte är utan grund. Eller skolk typ.

Försöker även koncentrera mig på att leta efter tjusiga cupcakes som Wilmer med kompis bestämt att de vill bjuda på till fikat på sitt kalas på fre. På tor är bakdagen med de unga herrarna och jag måste då komma på nåt snyggt. & gott förstås.

Nu blir det febermys med världens finaste Lova <3

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0