Välkommen underbara vår!

Jag har inte hunnit det jag tänkt i helgen men det har då istället varit en riktigt bra helg ;-)


Igår tog jag barnen och syrran och åkte ut till mamma där även brorsan och lilla Ewelyn var. God mat och fika (smarriga, hemmagjorda rulltårtsbakelser) och umgänge. Mamma tog flickorna på en promenad i kohagen (där korna inte blivit utsläppta än :-D ) för att leta blommor och nog hittade de en del. Det blåste ju tyvärr storm nästan så de kunde inte vara ute någon längre stund. Så i helgen träffade vi äntligen mamma ♥ och alla syskon ♥ på plats samtidigt.


Idag åkte vi till svärmor allihop och fick god mat. Vindstyrkan var betydligt mindre idag så vi kunde vara ute en hel del. Fred bytte däck på bilen, Lova och farmor kollade Lovas plantor, strosade i trädgården, gungade och kelade med katterna. Själv satt jag på trappen och bara mös i den ljumma solen. Elliot sov i princip hela tiden.



Vår alldeles egna lilla vår och sommarflicka

Imorgon är tanken att Lova ska till dagis. På kvällen är det föräldramöte för Julias klass men troligen blir det bara Fred som går. På onsdag sen är det dags för föräldramöte för Wilmers klass och då tänkte jag försöka gå. Beror ju på en viss liten kille nu huruvida man kan ha med honom på en sån sak eller inte :-)


Hoppas på mer sol imorgon. Jag blir alldeles varm i kroppen bara jag tänker på vilken härlig tid vi går tillmötes nu. Det märks på barnen med hur gärna de vill vara ute och hur bra de mår av ljuset och allt som är på gång i naturen. Välkommen underbara vår! ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0