"-Är det lök i?"



Idag serverades den delikata lunchen, makaroner och köttbullar här. Lova ÄLSKAR kötbullar men äter väl 1 makaron om vi har tur. Vi var ensamna till lunch jag och småbarnen och Elliot sov. När jag står och lägger upp Lovas mat så säger trollungen "-Är det lök i?" jag svarar snabbt "-Ja i köttbullarna och lök i jättegott!". Frågan har hon givetis inte kommit på själv utan det är den stadiga frågan från hennes storasyster vid VARENDA måltid. Julia avskyr alla sorters lök och överst på lökhatlistan står purjolök. Mycket märkligt tycker jag. Så efter att ha hört den frågan i 2 1/2 år var det nu dags för lillungen själv att fråga. MEN hon ska minsann lära sig att lök är kalasgott :-D

Jag går som en levande död här idag och skulle kunnat betalat för att få sova med Elliot när han somnade för en timme sen efter att ha varit vaken hela förmiddagen. En annan gång :-D

Har nu bokat klipptid till Lova i eftermiddag så vi drar iväg till Mjölby om en stund och fixar det samt byter ett par grejer på Kappahl, så händer det något idag i alla fall.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0