Aftonbladet och Expressen

Jag undrar om de i ärlighetens namn är stolta över sin journalistik nuförtiden. Om jag hade arbetat där i många år och nu är med om detta snask de levererar varje dag så hade jag skämts. De gör sensationsrubriker om småsaker, vänder och vrider på det offentliga människor säger likt skvallerpressen och innehåller på det stora hela mest skit! Tycker jag, alltså!

Expressen valde att meddela om Måns Zelmerlöw och Marie Serneholts uppbrytande genom att ovanför den nyheten på LÖPET skriva EXTRA med just fetstil. Jag skäms som läsare. Att det skulle vara värt att kalla extra för den gemene läsaren och därmed likställas med extra nyheter som Utöja och liknande. Ren idioti!

Kvällstidningarna spelar numera i samma klass som Se&hör och liknande i stora delar av deras innehåll och det är ju tragiskt. & alldeles förskräckligt.

Jag har inte köpt någon av tidningarna på många år och tänker inte göra det heller. Jag spånar igenom dom på nätet och kan ju inte undvika löpen i butikerna och nästan dagligen blir jag illamående på det som skrivs.

Det hade varit trevligt med en vettig kvällstidning.

Att de säljer är ju också rätt tragiskt, vilket bevisar att många gillar detta snaskande men jag väljer ändå att tro att många tycker som mig och kanske köper tidningen för att de vill ta del av den lilla del nyheter som ändå faktiskt finns i båda tidningarna :-) Än så länge...



Kommentarer
Joel

Det finns anledningar till att aftonbladet kallas för just aftonHORAN. Samma namn vore applicerbart även på Expressen. Men i synnerhet Aftonbladet, mer inkorrekt och vänstervriden tidningen får man leta länge efter (men det är ju ganska självklart, eftersom LO äger en stor del)



Nej, jag läser inte ens någon av tidningarna på nätet längre. Tacka vet jag DN.se

2011-08-07 @ 19:28:04
URL: http://www.aftonhoran.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0