Blåbärssylt

Har ni hämtat er från gårdagens sista inlägg? Eller ni kanske inte är lika töntiga som jag? Kämpar med att inte visa barnen min fåniga rädsla för ofarliga (men ack så äckliga) djur men det spricker ju liksom då vi alla vet att "barn gör som vi gör inte som vi säger"....



Igår kokade jag blåbärssylt av 2 kg blåbär innan läggdags. 4 sådana här burkar blev det samt 2 mindre. Min barndoms vintrar kommer tillbaka som det var igår när jag smakar hemkokt blåbärssylt. När vi var hos mormor och morfar och åkte skidor och pulka i deras slänt i trädgården och mormor sen ropade in oss i värmen för mat. Rödrosiga och härligt vinterkalla satte vi oss till bords och på bordet stod ett stort fat med en jättehög av plättar som mormor stekt och till det hennes underbara hemkokta blåbärssylt. Nostalgi på hög nivå.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0