Felix Pytt i Panna och Piggley Wink, tack för att ni räddade min dag

Om det nu finns någon perfekt mamma så antar jag att jag inte skulle kunnat få den titeln idag. Om jag nu ens velat det men det hör inte hit nu.

Jag har en förkylning som är envis som synden och idag hade jag inget nässpray hemma så har varit vråltäppt hela dagen. Varit trött då en viss lillkille nattsuddat lite. Detta resulterade då i att lunchen bestod av pytt i panna, inte min utan Felix. Rödbetor, även dessa Felix. Dock lyckades jag steka till 2 ägg. Lova totaldissade. Inte ens ägget var gott idag tyckte hon.


Hon har velat se youtubeklipp med Emil i Lönneberga men jag har försökt få henne att titta på Piggley Winks äventyr. Varför? Jo för Emilklippen var 9,32 min och Piggley Wink 29 min. Fattar ni skillnaden?!?! Jag behöver bara resa mig från soffan varje halvtimme istället för var tionde minut (Elliot sov för er som undrar). HUGE skillnad när man är mer död än levande en dag som denna.


Tack och lov ser ju inte dagarna ut såhär särskilt ofta så jag tänker inte ha dåligt samvete. Jag har haft en skitdag och bara försökt få den att flyta på.


Fick dessvärre ge upp soffan för tösen vägrade Piggley efter ett avsnitt och jag kände hur all tvätt bara skrek om hjälp så det var bara att köra igång.

Men i alla fall, tack Felix, som jag som halvfabrikat inte alls gillar annars, för att du finns dessa eländiga dagar och tack Piggley för att du lyckades underhålla min lilla brutta ett avsnitt i alla fall.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0