Safari hemma hos oss

Jo men faktiskt, för den som önskar kan man gå på safari här hemma hos oss. Jag pratar då inte lejon och andra exotiska djur utan allt svenskt hederligt äckel som man bara kan tänka sig att hitta i detta land.

Jag är uppväxt på landet och har varit i skärgården om somrarna och visst har vi stött på någon huggorm och liknande men inte som här. Jag har aldrig under min uppväxt träffat på så mycket äckel som jag gjort här under vårt 1 år här! Ja precis ett enda (ursäkta) fucking år!



KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS NU FÖR KOMMANDE BILDER! MEN KOM IHÅG, JAG HAR SETT SKITEN I VERKLIGHETEN!!!!








En snok låg vid postlådan en dag när Lova och jag skulle hämta posten. Nä vi hämtade inte in posten! & nä jag kollade inte närmre på ormen och kollar helst inte på denna bild heller.


Dessa roar sig med att skutta runt på vår veranda om kvällarna. Nä jag vet, paddor kan inte hoppa men de kan skutta och är gudars så äckliga!


Ett sånt här äckel (stor välvuxen) satt på verandan en kväll och efter mycket pyssel lyckades jag och Julia ha ihjäl den för att försäkra oss om att den inte skulle komma tillbaka.


En sån här vidrig varelse satt på vårt ena uthus en eftermiddag. En unge visserligen men huuuu så äcklig. Fred skulle ju givetvis försöka rädda och försökte flytta på den och greja med Lova som publik, allt för att hon inte ska bli som sin mor...

Sen har vi MILJARDERS flugor, knott och spindlar utöver dessa små godingar. Lite hästar, får och annat fyrfota har vi med runtomkring oss men de är jag inte lika skeptisk till :-D Huggormar bor det förresten en bit längre ner från oss vid ån, kul va. Jag dööör! Kan de inte bara vara räddare än oss och bara försivnna ifrån människans revis. Vi rör oss ju här hela tiden, så stick iväg. HÄR BOR VI! INTE NI ERA ÄCKEL!!!!! SCHAS!!!!!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0