SJUK :-( (Obs: äckelvarning!)

Har egentligen sen i lördags mått tjuvtjockt men det har liksom inte blivit bättre eller sämre så jag har kört på. I lördags rapade jag ägg, visst låter det äckligt och det var det med. Hua! Hade ätit ägg till frukost så trodde att det hade med det att göra men det höll i sig och var likadant i söndags med. Började må illa till och från då med.

Igår kväll kände jag mig klen och lustig och när jag la mig så var magen sprängfylld med luft kändes det som. Rapade och (ursäkta!) brakade som en stor karl och det var inget stopp på det. Jättejobbigt. Sen började mullret, lät som en motorväg i magen och strax efter var det dags för toan. Slutligen ur båda ändar.

Tycker bara att det var en väldigt märklig start om det var magsjuka. Den brukar väl inte köra igång smygandes precis utan kommer oftast pangbom, i alla fall vad jag erfarit. Har legat hela dagen och mår fortfarande kass men har kunnat äta lite och både luft, ventilpys ;-) , illamående och toabesök har minskat. Blir bara orolig att det ska dra igång igen.

Någon som känner igen det här sjukdomsförloppet?

Själv oroar jag mig ju lite för att det är min magsjukdom som hittar på nya dumheter och är sämre. Samtidigt som jag hoppas att detta inte är något som ska smitta de andra i familjen. Vill inte att barnen ska behöva få eländet.

Ska se om jag kan ta en kopp te nu och sen lägga mig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0