Jag hade ju inte tänkt sluta än :-S

När Wilmer var 7 månader ganska precis så bara bestämde han sig, från ena dagen till den andra, att nu skulle han inte amma mer. Vid ett tillfälle vände han bara bort huvudet och ville verkligen inte ha. Sen ammade han inte mer. Jag försökte men han blev jättearg. Så var det slut på det, ett snopet slut.


Nu har det hänt IGEN! I torsdags ammade Elliot som vanligt, möjligen bökade han lite men han åt. När han sen vaknade vid 4 på fredags morgonen så bara vägrade han tutta. Jag försökte flera ggr men nej då. Jag försökte vid flera tillfällen på fredagen samt natten till lördagen då han brukar vara som tuttigast nattetid. Näää, han blev bara superarg och skrek och vände sig bort. Så julaftons morgon satt jag här med stans mega balubas som sprängde och bara bad om att liten Elliot skulle äta lite. Men nej nej. Så innan vi fick gäster på julafton fick Fred hasta iväg till en kompis till mig och hämta en pump.


Har aldrig varit bra på det där med att pumpa men jag fick ut en del och åh så skönt!! Tack Anna ♥ :-)


Fjärde dagen idag och han har verkligen slutat amma min lilla prins. Känns så snopet.  Jag hade inte tänkt sluta än riktigt och det blir verkligen jättekonstigt när de själva bara bestämmer sig sådär. Mental förberedelse var ju bara att glömma, sista bebisen i vår familj och jag fick inte ens vara med att fatta beslutet om att sluta amma ;-)


Fascineras dock av vad som rör sig i den lilla knoppen när de bara från ena dagen till den andra tycker att nu är det nog, jag vill inte ha mer. Elliot som varit en riktig tuttnisse och framförallt nattetid har han velat ligga där och mysa. Trodde verkligen inte att han skulle vara en bebis som slutade på eget initiativ.


Så nu har jag ammat klart och aldrig mer ska jag göra det :-S Vemod. Nästan lite snyft faktiskt..


Stora pjken ringer lite på Lovas Hello Kitty mobil :-)


Febrig & dan men glad ändå ♥



Kommentarer
Malin

Guu så go han är lillkillen :-) supersöt på bilderna! kram <3

2011-12-26 @ 19:28:22


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0