Igår och idag

Barnen hade en toppendag igår med mormor och syrran på stan med bio, mat och godis. De var såååå nöjda och glada igår kväll när jag pratade med dom. Så nöjda att de idag ringde och sa att de vill stanna en natt till hos mormor :-)

 

Vi försökte leja bort minstingen till farmor :-O men farmor var upptagen så hon fick bli hemma men det är mysigt att bara ha henne hemma med. Vi skulle dock vilja att hon sov borta en gång nu innan bebis kommer så hon fått testa lite ifall hon måste sova borta då. Hon har bara sovit borta en gång och det var när vi flyttade och då var hon precis 1 år. Men det löser sig säkert.

Jag körde in biosällskapet till stan igår och åkte själv sen till Ikea en sväng och strosade runt i lite andra affärer med. Gillar inte att äta lunch ensam men gjorde faktiskt det på Ikea igår. Inte någon stor smakupplevelse direkt men det slank ner och det var skönt att sitta alldeles själv.

 

Kan dock meddela att strosa i affärer låter way much better än vad det är i verkligheten när man är höggravid. Det går i krypfart och det gör ont överallt efter en stund.

 

Idag har jag haft grymma fövärkar. De har gjort ont. Jag har mått illa och inte alls känt mig bra. Foglossningen strålar ner i ena skinkan och det går som stötar/ilningar. Tanken på att det kan vara 4 veckor kvar om jag går över känns allt annat än angenämn. Det är faktiskt inte roligt längre. Det är mysigt att vara gravid men INTE sista veckorna. Dessutom är denna graviditet inte de andra lik alls. Såhär mycket och tidiga förvärkar (har ju haft dom ett bra tag nu) hade jag inte med någon av de andra och inte foglossning heller. Finns som alltid människor som har det så mycket värre men ibland måste man få gnälla av sig lite faktiskt.


Nu sover lillnsörpan och vi ska röja i ordning lite och sen slänga oss framför tv:n en stund.


Trevlig kväll!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0