Mascaror

För mig är mascaran en av de allra viktigaste produkterna i sminkväskan. Men om jag fick välja 3 saker ur min sminkväska så skulle det bli; mascaran, mitt älskade Mac puder/foundation samt en mörkbrun kajalpenna som då kan användas både till bryn och ögon.


Nåväl. mascara då. VILKEN djungel det blivit! Finns hur många märken och variationer som helst.


& jag har testat MASSOR! Billigt som dyrt. I min jakt efter att få det resultat som jag önskar. Låååånga fransar ;-) Har nog ganska normala fransar, varken superkorta eller långa (definitivt inte långa) och spikraka!


Just nu befinner sig inte mindre än 5 mascaror i min sminkväska :-S Testar i perioder och så fastnar jag ibland för 2 som jag då mixar, alltså använder båda två. Ovanpå varandra.




Den som återkommande landar i min sminkväska är YSL Volume Effet Faux Cils, den ÄR väldigt bra! Klumpar inte, mitt emellan storlek på borsten, den förlänger rätt schysst och den smular inte. Denna är en av de 5 som jag just nu har. De andra:


Lancôme L'extrême är kass tycker jag. Håller inte på långa vägar det den lovar.


HR (Helena Rubenstein) Lash Queen Sexy Black är en bra mascara med förlängande effekt men jag har velat kompa den med annan mascara då jag inte tyckt att bara den räckt. Finns viss klumprisk med denna mascara tyvärr.


Max Factor Lash Extension Effect förlänger inte på långa vägar som namnet får en att tro, inte alls en bra mascara tycker jag.


Clarins Wonder Lenght gör inte heller skäl för sitt namn, färgen liksom fastnar på vägen och följer inte med upp till toppen på fransen vilket då omöjliggör en förlängning. Däremot är borsten liten och fångar varenda frans från yttre till inre ögonvrå vilket tar fram en tät look.


En som jag inte har nu men som jag haft flera gånger är Diors Diorshow, den är riktigt bra. Ett litet tips.


Fiberwig (minns inte vad tillverkaren heter) har jag provat och den är kul då man med lite jobb kan få riktigt schyssta fransar men det kräver som sagt jobb, den fäller lite fibrer efter ett tag samt att den är allt annat än dryg. Kanske som en festmascara men inte till vardags.


Ja det var några utav de jag testat.


Har ni några bra tips?

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0