Vardag (ett par dagar iaf)

Så efter ledighet, firande med massa mat och umgänge samt en hel del sjukdomar borstar vi av oss, samlar ihop oss och jobbar imorgon. Är förkyld med en mycket påfrestande hosta men det ska nog gå bra.


Lova har haft öroninflammation och jag kan ju säga att det inte gått något vidare att få i henne penicillinet. Kan inte begripa med allt som utvecklas i en rasande fart att Kåvepenin "står" kvar på samma ställe som när min generation var barn. Lika äcklig som då och fortfarande idag lyckas den få barnen att vilja kräkas efter att de tvingats i denna vidriga sörja. Vi har inte ens lyckats tvinga i henne. Hon har totalvägrat och har vi lyckats få i några droppar så har hon snabbt som ögat sprutat ut det.


Hur summerar man för övrigt 2010, tjaaa det har varit den sjukaste hösten jag någonsin varit med om och jag hoppas aldrig behöva erfara något liknande igen. Bacillerna har stått på kö utanför vår dörr och när den ena lämnat huset har nästa helt objuden klivit på. Dock är jag tacksam för att det är sjukdomar i form av baciller som slår till och går över och inte några allvarliga sjukdomar. Måtte vi slippa uppleva det.....


Det känns faktiskt som att 2011 kan bli ett bra år. Vi startar ju som alltid vid ett årsskifte med att vi går åt rätt håll, det mörka och kalla lämnar så sakta, sakta för att så småningom ge plats för ljusare och varmare tider. Bara det är ju underbart!


Vi ska ju föräras med ännu ett litet liv, vilket känns otroligt. Längtar! Tror att jag kanske längtar extra extra mycket då denna trötthet är mördande som flyttat in i min kropp. Ingen lust, ingen ork utan är bara trött. Vill sova, sova, sooooovaaaaaa!


Jobbar nu mån och tis sen ledig ons och tor och så lite jobb igen på fre. Sista januari går jag hem, då tar jag och min kropp ledigt för att vila och ladda inför en stundande förlossning, en tid med liten nyfödd och alla förändringar som det innebär i familjen.


Vi har ett spännande år framför oss :-)


Nu ska här nattas barn och sen en kaffe med sambon.


Som avslutning på kvällen blir det lite hostmedicin, några sprayningar nezeril samt en eller två panodil...Mums :-P


Hoppas ni får en fin vecka kära läsare!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0