Ögoninflammation, krupp och rea ;-)

En kraftig ögoninflammation har liten Lova dragit på sig :-( Näsa och ögon rinner ikapp och det som kommer är dessvärre grönt, ur både ögon och näsa :-S Precis när jag skulle lägga mig igår (inatt) så hörde jag en välbekant hosta från hennes rum, krupp! Inte den "allvarligaste" varianten men nog så jobbig men hostan och tung andning. Då hon var helt genomsnorig, ögonen igentäppta och hon bara grät så kändes det lönlöst att ens försöka få i henne kruppmedicinen så det fick vara. Tog med henne in till vår säng. Idag låter det lite bättre.

Igår eftermiddag tog jag med Julia med kompis och åkte iväg till Mjölby för att hitta lite bodies till Elliot. Men "Happy" som jag tänkt handla i var semesterstängt. De har lite finare och roligare kläder, märken name it, Nova star mfl så det är inte samma ränder och SUPERmönstrade plagg som Lindex och Kappahl har. Som man, eller i alla fall jag, lätt tröttnar på. Men det fick alltså bli Lindex och Kappahl då det är de enda klädbutiker som det finns barnkläder i i Mjölby bortsett från Happy. Mycket rea så jag fick med mig en hel del hem till en ganska liten peng.

Idag ska jag förbereda mat att frysa in för att ta med som lunchmat till nästa vecka när vi är iväg.

I skrivandets stund:


En utslagen liten Elliot på golvet i köket :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0