Förbjudet tyckande?

Det finns nästan ett oskrivet förbud mot att tycka som jag tycker i detta "ämne". Att sen säga det är nästan värre än att tycka det. Jag kan inte hjälpa det, jag vill gärna tycka att det är sååå mysigt, vackert och underbart. Men jag kan inte. Jag tycker bara att skolavslutningarna är sååå grymt tråkiga. Alla barn är jättefina, söta och duktiga men jag tycker det är jättetråkigt ändå. Stå där i kyrkan och trängas (finns ju aldrig sittplatser hur tidigt man än kommer), höra rektorns sega snack, alla klasser som ska sjunga osv osv.

Jag går dit för att jag bör och för att jag vill för mina barns skull. Att glädja dom är det absolut viktigaste.

I år ska det dock bli lite spännande, det är en ny rektor. En kvinna denna gång med. Mitt intryck hittills är gott men det är nästan så illa att vad som helst skulle vara bättre än den som var innan. Jag hoppas att denna är bra och kommer göra gott för skolan. Jag hoppas även att skolavslutningen blir lite mer uthärdlig då de delat upp den i två omgångar så kanske ett kortare program och en sittplats är att hoppas på ;-)



Kommentarer
Carro

Äntligen! Skönt att någon vågar skriva rakt ut vad jag har tyckt ända sen 6-års. Jag håller helt och hållet med både vad gäller tråkighet och den förra rektorn...

2011-06-11 @ 09:22:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0