Livet har varit lite för GOTT lite för LÄNGE nu

Funderade idag på vad jag har lättast respektive svårast att avstå av nedan onyttigheter.


* Chips och dricka

* Godis och fika

* Pizza, kebab, hamburgare m pommes

* Hemmagjord mat i stil med bea sås el annan fet sås, potatis i form av tex klyftor i ugnen med smör och olja etc. Kött till. (denna mat kan ju göras nyttigare förstås).


Lättast: Chips och dricka


Svårast: Hemmagjord mat i den fetare stilen


Fika har jag svårt att avstå med, om valet stod mellan godis och fika så väljer jag ju lätt att få fika.


Nu äter jag nästan inga chips alls, dricka har vi på helgen, pizza el likn är mer en nödlösning än att vi är sååå sugna på de.t Däremot hemmagjord mat á la helg och fest är jag dyngsvag för. Älskar potatis i ugnen, kött, goda såser, ostar, vitlöksbröd osv. Men mat i form av en stor fräsch sallad och ugnstekt laxfilé, mager broccoligratäng osv tycker jag är makalöst gott med så jag har egentligen inte svårt för att köra en lite mer slimline. Jag föredrar även nöt före fläsk. Fläsk förekommer nästan inte hemma hos mer än i fläskfilé- och baconform. & påläggsskinka då :-) Jag måste börja tänka mer slimline nu. MÅSTE.


Har blivit alldeles för mycket godis och fika sista tiden. Massa god mat och dricka till. Inte bra alls. Varken för fysiken eller det mentala. För att inte tala om den inre hälsan, organhälsan.


Ge mig styrka att stå emot tack! ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0