Tvära kast

Hade bokad fikadejt med finaste Karin idag kl 11. Härligt väder som det var så satte vi oss på en uteservering och avnjöt en lång fika med en massa prat. Vi hade mycket att ta igen då vi inte setts på tu man hand sen Elliot föddes. Snart måste vi ses igen för vi hann inte avverka allt vi skulle prata om ;-)

Tvära kast, för på seneftermiddagen bar det av till Barnakuten. Lovas mage har börjat strula igen och hon är förstoppad. Inte gjort nr 2 på 1 vecka så det var läge att ringa Sjukvårdsrådgivningen idag. Efter det samtalet blev det Barnakuten. Hon var så duktig lilla älsklingen. Hon fick en piggelin där med så hon tyckte nog att det var ett ganska schysst ställe trots obehagliga behandlingar. Ut kom det i alla fall, först på egen hand och sen med hjälp. Så nu ska vi "klyxa" som vi kallar det imorgon och i övermorgon (medlet heter Klyx) samt ge henne lösande medicin i 6 veckor. Sen ska hon göra varannan dag annars måste vi hjälpa henne med Klyxet sa läkaren. Bra att ha lite riktlinjer men jag verkligen hatar att Klyxa henne hemma. Det gick väl an (knappt) när hon var bebis men nu känns det jättehemskt. Känns som man utför något övergrepp :-( Vi pratar mycket och förklarar så jag tror att hon ändå förstår så mycket som att det är för att medicinen ska hjälpa henne som vi gör det. Men ändå, Usch :-(

Nu ska jag vattna blommorna ute och sen sova. Imorgon blir Lova hemma från dagis så jag hoppas det blir fint väder så vi kan vara ute mycket. På kvällen ska jag på Tupperware-demo hos Anna. Det var tider sen jag var på en sån visning så det ska bli kul.

Sov gott sen :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0