Den perfekta skogspromenaden

Den har vi ett stenkast från där vi bor. Strax bortanför oss rinner Lillån (som slutligen mynnar ut i Roxen om någon skulle vara intresserad) och det är det första naturliga stoppet, både när vi går hemifrån och på hemvägen, för att kasta sten i ån :-) Strax därefter, efter att vi passerat ett par små hus, tar den perfekta skogspromenaden vid. Någonstans 5-6 km lång och det är en runda så den börjar på samma ställe som den slutar :-) Den bjuder på ängar, skog, stora stenar, backar, vaktstuga, vakttorn, ödetorp och precis allt som får barns leklust och fantasi att gå igång på varenda cylinder. Skogen är balsam för själen. För både stora och små.


I eftermiddag har vi varit hos småbarnens farmor och firat mors-dag, god mat och rabarberpaj till efterrätt. Slog mig dock efteråt att rabarber kanske inte är ultimat när man ammar. Aldrig något jag reflekterat över tidigare eller hört om men eftersom det är rätt surt och lite fränt för magen så är det ju inte helt otroligt att det kan kännas i små ammande bebisars magar :-( Klantigt av mig i så fall...


Lova somnade i bilen på vägen hem, Julia "puttade" ;-) jag i säng nu och lilleman sover. Wilmer är hos Patrik.


Blir nog Änglagård 3 för oss vuxna ikväll tror jag :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0