Liljekonvaljerna är här



Den här vackra buketten fick jag av mina töser ♥ ♥ som varit på promenad samt liten picknick på förmiddagen. Jag älskar Liljekonvaljer, den söta lilla blomman, bladverket och doften. Doften som parfym, luftfräschare eller liknande fixar jag inte men som blomma är den fantastisk.


Nu ligger Julia i migränanfall :-( Hon ringde när de satt och hade sin lilla picknick och hade det mysigt och sa att hon såg konstigt på ena ögat och mina tankar gick till migrän och mycket riktigt efter några minuter ringde hon igen och hade knallhuvudvärk. Vi åkte och hämtade dom då Julia inte orkade gå hem av förklarliga skäl och jag pillade i henne tablett och hon kröp ner i soffan. Hoppas det inte är något som ska dra igång på henne, hon har haft två gånger förut. Jag hade det under tonåren, inte ofta men då och då. Peppar peppar har jag som vuxen sen bara haft det någon gång.


Elliot somnade igår kväll vid kvart över åtta och sov till kvart över två innan han vaknade och ville ha mat. Så länge har han inte sovit i ett streck utan mat på natten någon gång. Dagssömnen är dock ur fas och vi tror det är hans lilla mage som spökar, den mullrar och han verkar störas av något och då är ju det troliga magen. Så synd om honom ♥ Hoppas det släpper av snart. Det kom plötsligt runt 2 månadersdagen så det får gärna försvinna lika plötsligt som det kom :-)


Jag kollar mycket efter recept av alla dess slag på nätet, läser i forum, skriver trådar själv och ber om tips osv och massor av gott har jag under senaste åren kommit över. Nu senast fick jag tag i recept på lövbiffgryta som var mycket god samt fläskfilé med italienskt täcke, jag körde dock med ytterfilé då vi tagit upp för mycket kött av olika sorter i fredags som var tvunget att tillagas senast igår. Så den rätten blir det nu i em med pepparsås och någon form av potatis. Det verkar jättegott.


En kall men solig söndag är det, jag hoppas ni njuter av solen i alla fall :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0