Svensk sommar




Fick syn på den här bilden på nätet förut och bara kände att jag måste lägga ut den på bloggen. Känner ni känslan inombords när ni tittar på den? Själv blir jag som en kossa på betessläppet på våren. Lyckorus. Jag känner genom bilden doften av vatten och gräs. Hör vågskvalp och fågelkvitter. Ser sol och klarblå himmel. Svensk sommar är underbar. Turkost vatten och palmer i all ära men när det är sommar här i Sverige då är det här jag vill vara. Just precis där, där i den där bilden :-)


Måtte vi få en sån där härlig, vacker och fantastisk svensk sommar i år!



Kommentarer
Markus

Ja, det ser riktigt härligt ut.

2011-05-04 @ 09:48:15
Malin

Håller med dig fullständigt Nina, det är nu när sommaren närmar sig som man önskar man bodde i hus och hade trädgård, men nån gång kommer väl den dagen ;-) Hoppas ni mår bra, så tråkigt med din tandvärk bara :-( Kram

2011-05-04 @ 12:30:49
URL: http://malinmildh.blogg.se/
David Persson

Nu är sommaren 2011 slut ( -3.2 grader påvisar just detta ) Med lite vemod sökte jag google efter "Svensk sommar" och fick 200 träffar - vid en supersnabb koll... vinner "din" bild - Den typ .. ÄR svensk sommar ! - Tack !

2011-09-18 @ 23:01:11
Nina

Hej David och tack för din kommentar! Javisst är svensk sommar något alldeles särskilt och precis som du känner jag visst vemod över att den är över för denna gång. Kanske skulle vi inte uppskatta den lika mycket om vi inte hade alla årstider men nog kunde sommaren få vara lite längre....

2011-09-19 @ 09:06:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0