Tant grön, tant brun och tant gredelin på stan

Idag har mor, jag och syrran varit i stan en sväng. Julia och Elliot var med också. Fred tog Lova och åkte på picknick i skogen istället. Ett bra val :-)


Tant grön - kära syster för att hon mesta tiden är grön av ilska samt illamående och hungrig om vartannat, allt som symptom av graviditeten. Tant brun - mamma för att hon alltid blir härligt brun på sommaren och redan nu fått fin färg men även för att hela hon är just brun ibland. Tant gredelin - jag för att jag är färgsprakande. Som en raket som blixtrar och dundrar i alla möjliga färger av amningshormoner och gör tvära kast :-O


Fina liknelser va :-P Hur är man när man är brun då förutom solbränd :-) ja jag vet inte så noga men det kändes rätt när jag skrev det. Det är nämligen bara vår mamma som lyckas köpa fyra, stora, monterade stolar (trädgårdsmöbler) och utan att blinka bara tänka att de går in fint i vår bil, en V70 och inte ägna en tanke åt att de ska gå in i hennes Sedan Mitsubishi med litet bagage där det så fint låg jordsäckar och fälgar. Det är min kära mor det ;-) Som vi fick kämpa för att få in de nedrans stolarna i hennes bil. Syrran som fräst ur sig all ilska redan inne i stan var vid det här laget mest ett mähä, typ luft. Jag var inte färdig, sköt den ena raketen efter den andra och genomsvett (varför blir man så varm när man ammar???) men in gick de. Mamma ojjade sig mest :-)


Som tur är skrattar vi en massa med. & trots massa svidande ord, syrliga kommentarer och höga toner så älskar vi varandra, mycket ♥


Tack Tant grön och Tant brun för sällskapet idag :-)



♥ ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0