Tisdag

Har nu vagnat liten Elliot till sömns så det känns som min arm är 2 meter lång ;-) Får se om han sover en kvart eller någon timme, alltid lika spännande :-D Vi har förresten kommit på att han precis som sin storebror ville när han var bebis ha en trasa/filt över huvudet när han ska sova. Så det gäller att stoppa om Elliots lilla huvud och så myser han in ansiktet själv :-)


Idag är lite körigt. Ska ju hämta Lova snörpan 11.15 på förskolan. 14.15 ska jag vara på BVC med lilleman för läkarbesök samt tillväxtkontroll. 15.30 ska jag och Patrik på möte med Julias lärare. Det ena avlöser det andra liksom.


(Näää nu snöar det här! Skönt att det inte är typ januari så det riskerar att ligga kvar.)


Tanden är sådär, den drar igång och värker på eftermiddagarna. Märkligt. Ska ge den denna dag med, dag 5 av 7 av penicillinkuren men är det likadant imorgon ringer jag tandläkaren. Har dessutom fått blåsor och sår i munnen, svårt att beskriva men känner mig som skinnflådd i hela munnen. Tunga, tandkött, insidan kinder. Ju längre dagen går desto jobbigare är det att äta. Borsta tänderna är som att tända eld i munnen så jag får borsta med Lovas tandkräm, den funkar. Vet inte om det är penicllinet, något virus eller om det beror på min magsjukdom (vet att en del med crohns även har dessa problem i munhålan men jag har aldrig haft det). Går inte det över så ringer jag tandläkaren av den anledningen så de får kolla vad det är. Afte har jag aldrig haft men det kanske kan komma sådär bara med? 


Ska se om jag hinner ta en dusch innan grinolle ;-) som vi kallar Elliot men med kärleksfullhet förstås, vaknar. Vaknar han får han dessvärre skönsjunga en stund innan jag är klar...


Hoppas ni får en dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0