Vagn

Jakten på vagn till Elliot har pågått ett tag. Den jag köpte för ett tag sen har visat sig ha en massa brister och jag är inte överraskad då jag gav en oansenlig summa för den och den är allt annat än ny.


Till slut hittade jag en som dessutom fanns kvar :-) Så idag åkte jag, syster och Lova mot Norrköping och Iglefors för att köpa den. Gav ett nästintill skambud på vagnen och fick det godkänt ;-)


Elliot var hemma med Fred och det skulle ju ta 2-3 timmar så det var vi inställda på. Men så hamnade vi i bilkö, en lastbil hade vält och vi blev stående i nästan 45 min. Att det sen dessutom var betydligt fler småvägar att köra på än vad jag trott gjorde att denna resa drog ut på tiden.


Kl 15 skulle jag vara i Mjölby med Julia och det var på håret eller snarare, vi kom 5 min för sent :-S Fick möta upp F på en mack här i samhället och han tog Lova och jag körde vidare med Julia som jag hämtat upp efter skolan.


När vi var klara i Mjölby ringde jag F och kollade läget, Elliot hade varit så lugn och fin hela dagen men knappt ätit något, 1/2 dl typ :-O Så att jag skulle stanna och handla på hemvägen var otänkbart då jag kände att lilleman måste få mat NU! Jag trodde han skulle vara ifrån sig av hunger men nä, han varken skrek eller verkade missnöjd när jag kom hem. Inte kastade han sig över maten heller utan åt lugnt och somnade. Sov en stund och vaknade och åt på andra sidan. & ikväll har varit precis som vanligt.


& han gillade sin nya vagn :-)





Liggdelen är tegelröd och sittdelen ljust limegrön. Härligt med färg känner jag! Samt att den är hur lätt och smidig som helst att köra. Kommer funka perfekt på våra grusvägar och skogsvägar.



Kommentarer
Ravnann

Very well done site! Please keep up the good work.

2012-01-13 @ 07:43:04
URL: http://ravnann.blog366.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0