Mol allena

Sitter och avnjuter en kopp kaffe i ett alldeles tyst och nystädat hus. Julia och Wilmer är hos sin pappa och Fred och de små är hos farmor en sväng. Jag har vikt och hängt tvätt, städat och varit och handlat. När kaffet är uppdrucket är det duschen och förberedelser som gäller inför kvällen festligheter.

Om en stund kommer även Fred och de små hem och jag ska mysa med dom innan jag åker iväg. Jag är sällan hemifrån utan barn och framförallt har jag nog inte varit på fest på ett par års tid men ändå känner jag mig som lite svikare. Har lite dåligt samvete för att jag ger mig iväg och lämnar de små. De har världens bästa pappa så det är inte det som bekymrar utan det är bara mammasamvetet som gnager. Främst lillplutten som är så kär i sin mjölkcentral kvälls- och nattetid. Men det ska nog gå bra och en enda kväll klarar nog både han, Lova och Fred sig utan mig :-) Hoppas jag ;-)

Trevlig lördagskväll på er!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0