Uppdrag Granskning

Såg ni Uppdrag Granskning igår? Det gjorde jag och jag kan inte ens få pränt på det som kändes inombords. Vilket samhälle vi lever i. Vikten i att slå vakt om barnen har i det här fallet gått så pass överstyr att oskyldiga människor anklagas. Tänk vilken mardröm att bli falskt anklagad för sexuella övergrepp på sitt barn. Att bli fråntagen sina barn i väntan på att rättvisan och sanningen ska hävdas i rättegång. Att bli friad i Tingsrätten men ändå inte få tillbaka sina barn. Att det inkommer en överklagan av Tingsrättens beslut och fallet därmed måste omprövas i Hovrätten. Att en åklagare utan rim och reson får en vanlig filmsnutt med deras nakna,lekande barn att uppfattas som att det filmas i sexuellt syfte. Pedofili. Hovrätten styrker slutligen Tingsrättens dom. Åklagaren som kokat ihop det sexuella syftet med filmsnutten får inte rätt och föräldrarna går friade även i detta fall.


1 års mardröm tar där slut. Men vilka men, sår, smärta kommer detta att föra med sig resten av livet för denna familj.


Allt detta för att deras ena flicka vid 2 tillfällen, med flera månaders mellanrum, tagit tag i sin pappas snopp. Pappan har avlett henne och tagit bort hennes hand. Mamman var också närvarande. Både dottern, mamman och pappan angav samma vittnesmål utan några luckor för tvivel etc. Anledningen till att det anmäldes var att mamman berättat det som hänt för sin syster som sen anmäler detta.


Det finns så många barn som far illa i detta land, sexuella övergrepp (på riktigt!), barn som misshandlas, barn som lever med alkoholiserade föräldrar etc som det bara blundas för. Anmälningar kommer in men inget görs, det finns inte tillräckligt starka bevis. Men i detta fall räckte det med ETT ENDA samtal om att en flicka gjort detta på sin far och det ligger till grund för 1 års rättsliga åtgärder, barn omhändertas och hela familjens liv raseras.


Självklart ska alla anmälningar tas på allvar och självklart ska vi slå vakt om barnen men vart är vi om vi som föräldrar ska behöva vara rädda för att vara med våra barn ifall något av ovan slag skulle ske. Jag tror det finns många föräldrar som varit med om liknande saker, när barnen testar gränser, upptäcker de olika könen osv och då gör något som inte är passande men som föräldrarna ser till att avstyra och berättar att sådär får man inte göra.


Det får inte gå till som det gjorde för ovan familj. Det är fruktansvärt och det lägger en grund för oro hos alla föräldrar tror jag som såg detta.

Jag tror jag skulle gå under, lägga mig ned och dö om jag skulle bli anklagad för något sådant. Det värsta man kan anklagas för. Pedofili.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0