Våningssäng, hallonpaj och barnvakt :-)

Igår var en hemmafixardag, jag städade tvättstugan och sorterade en herrans massa tvätt. Fred satte ihop Lovas nya säng som även blir Elliots säng framöver, en mindre våningssäng. Blev jättebra och Lova älskar den :-)


Elliot äter smörgås och kollar in pappsen när han monterar säng, spännande!

Idag har jag varit barnvakt åt Ewelyn medan brorsan och Fred var i stan och handlade grejer. Syrran och Adam var här med så det var fullt hus. Lova och Ewelyn lekte massor idag om än Ewelyn tyckte att Lova blev lite för "gåpåig" emellanåt. De gjorde koja i sängen och satt och lekte, hur söta som helst.

Testade en hallonpaj idag som jag inte gjort förut, paj var väl lite synd att kalla det för det var smördeg :-) och det var godare än vad det ser ut :-O



Får nog träna lite på utseendet ;-) Hemmagjord vaniljsås till. Nästa gång får det bli att söta hallonen lite mer för hua så sura de var.






Det fick vara lite fest idag när kusifinen var på besök så de fick ostbollar och kollade på Pippi :-)

Fick i förmiddags ett mms på en alldeles ljuvligt söt liten tös som föddes inatt, GRATTIS FINA ANNA MED FAMILJ! Längtar efter att få träffa dom och snuffa en så liten bebis igen. Kan tro att Millie kommer vara en stolt storasyster. Jag fick gåshud på hela kroppen när jag fick mms:et, det är så underbart med de där små knyttena och den ljuvliga lyckorus känslan som upprymmer hela kroppen efter en förlossning när man sitter med den där fantastiska lilla människan i famnen. Mmmmmmyyys :-)

Nu ska jag kolla på "En idiot på resa", riktigt skönt program.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0