Man ska passa sig för att säga för mycket...

...jag syftar på "glidarkvällen" igår ;-) 21.15 vaknade Elliot första gången, försökte söva om men nej han ville tutta så det fick han göra och somnade sen. 22 vaknade Lova och var ledsen, efter mycket om och med fick vi göra en flaska välling och sen somnade hon. 22.30 vaknade Elliot igen och tyckte att det var matdags igen. 23 vaknade Lova men hon somnade om snabbt. Sen vaknade Elliot igen när jag gick och la mig vid 24 och tyckte då återigen att det var dags för lite påfyllning.

Undrar när den lilla killen ska börja sova lite mer nattetid och inte tycka att han ska ha mat stup i ett. Mycket närhetsbehov i förstås, det vet jag ju men jag tycker att han snart borde börja sova över det lite med. Välling vill han ju inte ha annars kan ju det ligga som ett fint "täcke" i magen i många timmar som gör att se sover gott.

Jag vet helt seriöst inte om jag sovit en hel natt sen jag fick barn, jo det har jag väl men de är lätträknade. De stora höll på tills de var rätt stora och vaknade på nätterna, kom in till mig osv. Sen när jag varit gravid har jag sovit kass hela graviditeterna och sen småbarnstiderna då det helt naturligt är en massa vakentid. Sen jag blev mamma så har liksom all vakentid på nätterna satt spår i mig med så även om jag får sova en hel natt så kan jag inte det utan vaknar flera ggr så jag betvivlar att jag skulle kunna sova en hel natt om jag fick det men däremot så skulle det ju vara skönt att slippa bli väckt hela tiden ;-)

Jaja, jag lever och står på benen så det är bara att köra på. De är ju inte små för alltid de små liven och jag älskar ju den här tiden för övrigt så då får jag ta all vakentid.

Nu frukost, sen väcka Elliot för att åka på dopsamtal.

Trevlig fredag allesammans!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0