Nu är älgjakten igång och vill ni veta något som kan tyckas vara superlöjligt?

Jag är dyngrädd för att tas för en älg. Samma under rådjursjakten, jätterädd för att uppfattas som ett rådjur. Under dessa jakttider så rör jag mig därmed helst inte i skog och mark. Jag vill helst inte att mina nära och kära gör det heller. Livrädd för att uppfattas som ett djur bland alla träd och allt snår och få ett skott i kroppen.

Det har ju hänt, att människa har misstagits för djur och även om det är en gång på miljarden typ så nojjar jag och tänker att jag säkert skulle vara den där på miljarden som det händer.

Nej jag vet, älgar och rådjur har sällan tex röd jacka och går inte på två ben men som sagt det har ju hänt...

Jo jag tycker att det är löjligt själv men kan bara inte hjälpa det.

Här i skogarna omkring pågår det just älgjakt så jag känner mig förpassad till promenader i samhället istället för skogen vilket är lite trist.

Alltså jag vet att det finns miljoners miljarders grejer att vara rädd för så ska man hålla på så så kan man lika gärna låsa in sig men så funkar jag inte riktigt.T.e.x kör jag bil och det är garanterat en större rist :-D att råka ut för något i trafiken än att missatas för en älg i skogen och bli skjuten men jag kan ändå inte ta till mig det på det sättet så jag vågar mig ut i skogen under jakt.

Ni får garva för det gör jag själv, jag liksom bjuder på denna :-D

Jag fnissar åt mitt löjliga tänk men vågar ändå inte gå ut i skogen nu, så är det bara!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0