Rotfruktsfrossa


I de flesta affärer är det nog rotsfruktsfest nu, hösten är den ultimata tiden för alla våra jordbor :-) Själv köpte jag på mig en del häromdagen när city gross sålde en hel massa olika för 1:90 kr/kg. Så igår gjorde jag grönsakssoppa och den blev riktigt god. Övriga familjen som är rätt skeptiska inför rotfrukter förutom typ morot, rödbeta, vitkål tyckte väl att soppan var sådär så som tur var hade vi pannkakor efter med :-)

Ska göra ett lass kålpudding med, en del till att frysa in. Kålpudding är jag den enda i familjen som äter kan jag meddela men det finns ju andra såsom mamma, morfar som tycker det är gott som jag kan avnjuta denna underbara rätt tillsammans med.

Perfekt tid för liten Elliot med alla smakisar, palsternackan är smakrik och god nu och en hel del massa annat som han ska få smaka framöver.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0