En del mammor...

...är bara lite för präktiga, lite för "duktiga" för min smak. Lite för mycket helt enkelt. Alla har rätt att vara som de vill och jag accepterar och respekterar att vi alla är olika men jag behöver inte tycka om och hålla med en människa för det.


För ett par lördagar sen var det en tjej från grannorten här och hämtade grejer som hon köpt av mig på loppissidan på Fb. Hon har f.ö handlat av mig en gång innan. Trevlig men lite för pratig. Jag tycker om att slå några ord och samtala lite allmänt med människor jag inte känner men när en person som ska hämta grejer den köpt, som jag inte känner, dröjer sig kvar 10 min, 20 min, 30 min och pratar och pratar då blir det lite för mycket.


I alla fall, när hon var här sist så hade Lova precis fått sitt lördagsgodis. Det enda hon tycker om är choklad så hon får två små palle kuling choklad på lördagar. Tjejen hann inte mer än in här så berättade hon att hennes barn ända upp till de var 10, 8, och 6 år fick en påse frukt till lördagsgodis. Hon berättade hur BRA det var och hur GLADA hennes barn var över sina fruktpåsar varje lördag. Visst tanken är väl fin. Men jag hävdar att ett barn inte mår dåligt av lite lördagsgodis. Borstar man tänderna ordentligt och inte kränger i sig en massa godis så är godis faktiskt ok. Varför skulle de inte få när vi vuxna gärna unnar oss något gott när det helg. Sen är det upp till oss föräldrar att bestämma när och hur mycket. Jag kan faktiskt inte annat än känna med den 10-åring som får fruktpåse till lördagsgodis medan många, de flesta skulle jag tro, av dess kompisar äter godis, chips och glass.


Lagom är bäst, alltid. Vad nu lagom är ;-) Ibland tycker jag att en del föräldrar tar saker lite väl långt.


Kändes lite som att hennes mål var att påvisa hur bra hon tyckte att hon var och att jag borde ifrågasätta mitt handlande. Hon misslyckades kan jag meddela. Det enda jag ifrågasätter är henne, om hon själv aldrig unnar sig det där lilla onyttiga....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0