Körv!

Haha, "jag" har hållit på med grejer i truten (och tyvärr tvingats omboka flera ggr pga att vi varit sjuka osv) så pass länge att det idag var en undersökning som det var uppsatt tid för. Har alltså hållit på 1 år :-O Gått varvet runt. Ska ju sätta in en krona på en rotfylld och trasig kindtand samt dra ut nästsista visdomstanden sen är jag klar. & inget mer hade tillkommit i munnen sen undersökningen för 1 år sen så det var ju skönt :-D

Ikväll åt vi stekt korv och potatismos till middag, korv är inte min grej egentligen. Tycker det är lite äckligt. Alltså det smakar inte äckligt egentligen men vetskapen om att det är all möjlig skit i får mig att tycka att det är äckligt.

MEN!

I förra veckan köpte jag ost i chark och ostbilen som (varje eller varannan vecka, minns inte vilket) står vid Shell macken här på orten. Då hade de massor olika korvar varav 3 olika sorter som började på wiener alla 3. Jag frågade om skillnaderna och han förklarade. Den sorten jag valde att köpa var en del dyrare än de andra men hade också mest kötthalt. & herre jistanes vilken skillnad på körv och körv! Det kändes verkligen att det var kött i denna korv och inte en massa slaktrester. Julia som aldrig äter korv annars klämde 2 stycken.

Så: långt ifrån alltid men ibland innebär faktiskt högre pris bättre kvalitet.

Denna korv kommer jag köpa igen. Det är det värt då vi så sällan äter det och därför kan satsa lite extra för att få bra korv när vi väl äter det.

Elliot slukade stans lass med både mos och korv. Gött!

Nu tv en snabbis sen SOVA!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0