Mina tankar går ikväll till...

...en familj som igår förlorade en familjemedlem. En fd arbetskamrat till min mamma som jag träffat flera ggr. En solig och glad tjej. Jag vet inga detaljer mer än att hon fick ett kraftigt astmaanfall. 36 år. Som mig.

Miljoner tankar snurrar i huvudet. Jag vet den grymma smärta som slår ner som en blixt när man förlorar någon kär på ett chockartat sätt. Smärtan liksom slingrar sig som en orm i hela kroppen och det känns som man ska kvävas av sorg.

Livet är så nyckfullt. Så skört. Klyschigt, ja så kanske det låter men det är den uppenbara sanningen.

Det är svårt att som människa leva efter att till fullo leva varje dag som om den vore den sista. Men ödmjukhet inför livet, tacksamhet för det man har och inte sörja det man inte har, glädjas åt sina nära och kära och visa sin kärlek för dom man älskar. Det är inte för mycket begärt. Om inte annat så är vi skyldiga dom det som rycks bort från detta liv alldeles för tidigt...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0