Barnsjukdom, jo jag tackar men jag är faktiskt 35!!!

Jag har ont i vänster öra.



Nej det är ingen barnsjukdom jag vet, då även vuxna kan få det men det är ju vanligast bland barn så därför ser jag det som en barnsjukdom. & jag känner mig lite töntig som har ont i ett öra faktiskt. Jag förringar inte smärtan, hade dubbelsidig öroninflammation för ca 10 år sen och jag hade så ont så jag ville tjuta natten innan jag kom iväg till läkare.

Nu är det ju inte säkert att det är örinflammation, för något år sen var jag som nu helt igenbommad och hade småvärk i BÅDA öronen efter en förkylning men då hade jag vätska bakom trumhinnorna. Tog ett par veckor innan det eländet försvann.

Hoppas det bara är lite förkylningsvärk. Jag fattar ju om det värker lite överallt i det som finns ovanför axlarna för det känns som jag har snor i hela skallen som trycker. Snacka om att kroppen är högproduktiv när det kommer till snor, jesus!

& vilka magmuskler jag borde få efter denna hosta. Den är av den grövre sorten kan jag meddela och jag orkar knappt inte hosta länge utan går runt och piper och väser i luftrören mest hela tiden. Revbenen uppskattar inte tränningen fullt så mycket som musklerna i magen :-O

Har i alla fall varit iväg och storhandlat. Det var så illa ställt i kylskåpet (bl.a) att vi ätit mackor utan smör de sista dagarna till frukost och bara haft en liten ostbit att karga av. Så jag tog med min snoriga och hostiga döttrar för de behövde se något annat än hemmets väggar precis som jag. Nej vi petade in på saker i onödan och vi klarade oss ifrån grövre hostattacker och nysanfall i affären så jag tror inte vi smittade så många :-S

Förlåt i så fall, men vi var bara tvungna att ge oss ut bland lite folk.

Har ni en bra start på nya veckan och nya året?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0