Jag behöver era åsikter!

Vi har ett Facebook dilemma här hemma. De flesta i Julias klass har haft Facebook länge, en del i ett par år t.o.m. Julia har typ tjatat om det i 2 års tid och jag har sagt blankt nej och förklarat att det är 13-årsgräns så hon får vara så god att vänta.

Tanken var att när hon väl är 13 år så ska hon få det men enbart lägga till sina vänner (IRL), inga vuxna. Alls. För de har inte i den vuxenvärlden att göra tycker jag utan de får prata och dela med sig med sina vänner. Inte ens mig skulle hon få ha som vän. Detta är ett orubbligt beslut.

De är bara 8 tjejer i Julias klass och alla utom Julia och en tjej till har Facebook. Den andra tjejen fyller 13 nu i mars och hon hade fått Fb nu häromdagen. Julia är förkrossad över att alla har, pratar om saker som "händer där", spel osv och ber mig i princip på sina bara knän att hon ska få Fb.

Jag vacklar nu i beslutet kring att hon måste fylla 13 år. Hon fyller i augusti. Hade hon varit 12 år i år så hade jag inte vacklat för jag tänker inte uppmuntra mina barn att ljuga om sin ålder oavsett vad.

Men nu blir hon ju 13 i år.

Vad tycker ni? Hur hade ni gjort? Underminerar jag min trovärdighet och mitt beslutsfattande som förälder om får Fb innan 13-årsdagen?

Jag faller inte för det där med "ALLA andra" annars för det där ALLA kan i verkligheten betyda 2 av 20 så det är inget som jag går på men i Fb-fallet så vet jag ju att även om inte ALLA hennes kompisar har Fb så har de flesta det och hon är nära 13 nu.

Hjälp mig genom att delge era åsikter. Om ni av någon anledning inte vill kommentera så kan ni väl dra ett mail på: [email protected]

Tackar och bockar :-)



Kommentarer
Carro

Manda har ju haft FB rätt så länge nu och jag kan ju bara säga att hennes intresse för det har helt ebbat ut. Jag har en del av klasskompisarna som vänner också och det är roligt att ta lite del av deras "vardag" den vägen. Har man lite koll på deras FB så är den bara en kul grej tror jag.

2012-03-07 @ 20:42:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0