Jag måste skärpa mig!



Jag lägger mig alldeles för sent på kvällarna. Igår blev det galet sent, närmare bestämt 01.30. Tittade ju ovanligt mycket på tv igår så hade en del (!) fix kvar när alla program var slut. Normalt sett är det ju tvärtom, att jag fixar och donar när barnen somnat och sen slår mig ner i soffan innan läggdags. Även då blir det sent för jag hittar en massa program jag inte vill sluta titta på mitt i.

23.00 var tvkvällen slut och då stod all disk kvar från fika och kvällsmat. Så ur med det rena i diskmaskinen, i med det smutsiga. Torka bänkar. Plocka en hel vansinnes massa leksaker överallt. Vika tvätt. Sätta på en maskin. & lite annat piff och fix och hips vips var då kl 01.30.

Sovmorgonen blev dock ljuv idag, de små sov till strax innan 07.30 så borde inte klaga men jag är dödstrött ändå.

Ligger ju redan minus på sömnkontot så utsvävningar som igår kväll förbättrar ju inte precis minussaldot.

Undrar hur det funkar med komptid när det gäller sömn :-P



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0