Ögonskugga - tips

Jag använder inte ögonskugga dagligen men kanske 3-4 dagar i veckan och ett problem som jag hade förr var att ögonskuggan mattades under dagen samt att den la sig i vecket på ögonlocket.

Om du har samma problem så är mitt tips High Tech Lighter från Make Up Store. Den finns i många färger och du lägger den i ett tunt, tunt lager på ögonlocket innan du applicerar ögonskuggan. Inte nog med att skuggan sitter många gånger bättre med High Tech Lightern under utan den förstäker färgen så du kan om du vill jobba upp en skugga till riktigt färgstark.



Platina heter nyansen som jag har. Syns dåligt på bilden men den är vit/lite silvrig och funkar under alla skuggor. 155 kr på MUS och är hur dryg som helst.



Ni ser skillnaden själva. Till vänster är utan High Tech Lighter under. Stor skillnad i intensitet och färg. Skuggan är en mineralskugga från Tikei och heter September.

För er som är ute och svirar på helgerna så kan ju meddela att skuggan är partysäker och sitter fint heeela kvällen/natten :-D & för oss trötta mammor vars hy tycks sluka allt smink efter bara ett par timmar så är denna perfekt. Ta den dock inte i hela ansiktet ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0