Snacka om överraskning!

En tjej här på vår lilla ort håller på och ska flytta långt upp i norra Sverige pga arbete med sin sambo, de har slängt och skänkt det mesta och sparat det allra mest nödvändigaste. Mitt i grejandet för några dagar sen får tjejen grymt ont i magen och de åker in akut med en trolig blindtarmsinflammation.
 
Idag kommer de hem från sjukhuset med en liten tjej på 2900 gram och 49 cm.
 
Det händer ju inte så ofta men när man hör om det så tappar i alla fall jag hakan, det är så otroligt fascinerande hur en hel graviditet kan gå en kvinna förbi på det där sättet. Om jag går till mig själv så skulle ju bara magens storlek talat om för mig att något bor därinne :-) Men det måste ju vara så himla olika. Mycket intressant är det i alla fall :-)
 
De är givetvis chockade och har fått stanna kvar lite längre på sjukhuset än normalt pga det men de är glada låter vännerna hälsa.
 
En vädjan har nu kommit ut på vår lokala loppissida på Fb om bebiskläder och bebissaker som kan skänkas till denna lilla familj som idag kommer hem till ett ganska tomt hem och definitivt inte en enda bebispryl. Så jag har gått igenom vad jag har, var inte så mycket från Lova men vagnstäcke, påslakanset, filtar, en våroverall, lite kläder och lite plock fick jag ihop i alla fall som ska hämtas av vännerna idag. Många som ställt upp så de har fått ihop vagn, spjälsäng och en massa grejer :-) Jätteroligt!
 
Bild på lilla tösen skulle komma senare på fb :-)
 
Som sagt, otroligt fascinerande!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0