Att leva som man lär

Det är sannerligen lättare sagt än gjort. Jag försöker, hela tiden. Främst när det gäller barnen. Men även i andra sammanhang så är det en utmaning att leva som man lär. Eller kanske mer att leva utefter sina värderingar, åsikter och önskemål. Det brister ibland och då känner jag mig allt annat än stolt över mig själv. Det blir fel ibland. Riktigt fel. Jag gör dumheter ibland, är överilad, tjurig, tvär och oresonlig. Allt det som jag försöker lära mina små att INTE vara. Just DEN är jag ibland. Det är väl mänskligt, att brista så kapitalt ibland, men ändock.... :-(
 
Idag har ju brustit på en hel massa sätt, ingen bra dag alls.
 
Men jag har försökt att städa upp efter mig i alla fall...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0