Dan före dopparedan

Ja nu är allt klart och det borde det väl kanske vara såhär kvällen innan dopparedagen ;-) 
 
Igår var vi nere i skogen och högg oss en gran, en trevlig tradition sen vi flyttade hit. Men jag kan ju säga att man blir lite blind i skogen. Bland alla träd, bland alla olika modeller på granar. Så när vi kom hem hade vi med oss en riktig skogsgran hem förstod vi :-O STOR på alla håll, vid och hög. Den hade ju liksom inte samma proportion i vårt vardagsrum som i skogen! Ojoj, vi fick kapa både här och där. Den är fortfarande stor men funkar :-)
 
 
Lova gjorde pepparkakshuset alldeles själv i år. De stora var inte så intresserade och Elliot åt bara karamellerna :-) Hon gjorde så fint! Det enda vi såklart fixade var att limma ihop det. Med kladd och brännblåsor som följd!
 
 
 
F fixade de sista två klapparna idag och jag handlade det sista till maten. Ikväll har jag gjort saffransskorpor. Testa om ni inte gjort det, superenkelt och jättegott. Jag gör efter Leilas recept som ni hittar här
Jag uteslöt apelsin och pistagemandel men förra året gjorde jag med mandelflarn och det blev gott. Hade dock inte det hemma nu ikväll så det fick bli utan.
 
 
 
Hoppas ni har en riktigt fin kväll! ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0