Julstämning?

Igår hade vi julfest på jobbet, inte riktigt traditionell mat utan vi hade bestämt tapas. Massa smått och gott. Mums! efter maten gjorde vi julgrupper och titt ett sånt mästerverk jag åstadkom ;-) hahaha!
 
 
F har vab:at idag då Elliot var vissen igår. Han har varit sisådär hela dagen men nu ikväll piggnade han till så det blir nog dagis imorgon. Sista dagen innan drygt 2 veckors ledighet för dom. F är riktigt långledig, själv är jag ledig 9 dagar och det känns toppen. Behöver lite vila känner jag.
 
Elliot älskar ju Emil i Lönneberga och nu gillar han att titta på Emil i Lönnerberga teatrarna från ALV på youtube. Så framför datorn bänkar han sig en stund efter dagis för att varva ner. Helt uppslukad.
 
 
Har ni julmyskänslan i kroppen? Jag tycker att julen är supermysig och längtar alltid efter jul på hösten. I år vill inte julkänslan infinna sig rktigt och jag vet inte varför. Självklart grejar vi som vi brukar med barnen men jag hittar inte rätta stämningen inombords. Är visserligen rätt trött, älskar min praktik men det är ju väldigt mycket att ta in och ganska full rulle mest hela tiden och sen ska skolarbete göras och utöver det ska ju hem, hushåll och familj skötas om precis som vanligt. Så kanske är det lite inre stress och en trötthetskänsla som grusar julstämningen lite. & alla sjukor denna höst, usch!
 
Det är alldeles passande med lite jullov nu :-) Familj, lugn och ro (efter julafton i alla fall ;-) ) och bara få vara lite. Det är en fin medicin det.
 
 


Kommentarer
Bloggande 4barnsmamma

Hoppas ni får en alldeles underbar juuuul:)!
Stor kram!

2013-12-20 @ 11:08:47
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Mia

Hej :-) Jag är här inne och läser ofta men då från mobilen och jag lyckas aldrig med att kommentera från den :-(
Jag hittar ju som sagt inte heller julstämningen i år, jag hoppas att den kommer när vi tar in granen på söndag.
Ha en riktigt god jul!! KRAM

2013-12-21 @ 04:06:30
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammanmia


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0