Jag har upptäckt något "sorgligt"!!!!

Idag när jag stod och tvättade händerna på toan på jobbet och kollade mig i spegeln så såg jag något som liksom glänste i håret. Jag pillade och rev och vips så hade jag det mellan tummen och pekfingret, ett GRÅTT hårstrå!!!!!!!!
 
Jag ryckte bort det och letade genast upp ett svart papper och la det på. Mycket riktigt, ett GRÅTT hårstrå!!!!!!
 
Bedrövelse är ordet! Jag börjar alltså bli gammal, det yttre förfallet har börjat så ögat kan se det!
 
SUCK!
 

Från och med nu är ju alltså inte hårfärg något jag kan roa med mig för att det är trevligt utan för att jag MÅSTE ha det! Jag tänker då sannerligen inte välkomna förfallet genom att låta det spridas och synas för mig själv och min omgivning. Inte som 36-åring!!
 
Det är få människor som klär i grått hår och framförallt inte kvinnor på 36 år. 
 
Ni hör min panik va? ;-) Nja riktigt så farligt är det inte men inte är det roligt i alla fall.
 
Ingen annan har ännu fått magsjuka i familjen, peppar peppar... Men än ropar jag inte hej. Löjligast av allt är att jag inte kan sluta tänka på det och att jag nästan vill planera maten efter huruvida fler ska bli sjuka eller inte. Ikväll har barnen beställt tacos och det är jättegott men i magsjukans tecken så kan jag inte låta bli att tänka på hur trevligt det måste vara, INTE, att kräkas upp tacos. Äcklig jag är va?! :-O Men det är så jag tänker nu, att vi inte ska äta några konstiga saker som blir en extra pina att krampa upp om sjukan slår till.
 
Ska dock försöka släppa det nu :-D och laga tacos och avnjuta den med familjen.
 
För när allt kommer omkring så kommer det om det kommer och kommer det inte så är vi GLADA!
 
Hoppas ni får en mysig fredagkväll kära ni!


Kommentarer
Louise

Välkommen till "gråa hårstrån-klubben" hihi jag har vart med i den i några år nu och ändå har jag inte färgat håret på 1½ år, DET är sorgligt haha ;-)

Förstår ditt tänk kring maten och ev magsjuka. Jag lider av kräkfobi och har någon i familjen det kan jag typ inte äta något förutom flytande under typ en vecka tills "faran" är över. Drygt som tusan :-S Fortsätter hålla tummarna att ni slipper men det är ju som du säger, kommer den så kommer den :-)

Kram!

2013-01-25 @ 19:40:14
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Mia

Du ligger efter mig iaf ;-) Jag hittade mitt första dagen före min 30 års dag. Nu snart tre år senare så har jag tack och lov inte hittat några fler men då och då får jag ju rycka bort detta gråa strå som visar sig ibland.

2013-01-25 @ 22:59:54
URL: http://blogg.alltforforaldrar.se/mammanmia
Ewa

Testar :)

2013-01-26 @ 17:06:08
URL: http://ewakarlsson.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0