Sjukstugan

Vi har legat i en hög i soffan idag, Lova, Wilmer och jag. Vi har mått tjyvtjockt alla tre och varit hungriga men inte kunnat äta. Lova har nog varit sämst för hon har haft feber med och inte ätit ett smack på hela dagen. Elliot är inte helt hundra heller, han har knappt inget ätit och inte alls varit på humör. Han somnade för en halvtimme sen så han var sent i säng. Får se hur länge han sover för han sover i Lovas säng. & Lova sover hos Julia. En salig röra här hemma nu :-)
 
Magsjukan drog igång på F för ett par timmar sen så han ligger utslagen uppe i sovrummet och jag hör hur han rusar till toaletten däruppe emellanåt. Hua!
 
Julia är nervös nu, hon har kräkfobi och är ju nu den enda som inte haft det i familjen. Jag håller tummarna för att hon ska slippa men sannolikheten känns ju dessvärre inte så stor :-(
 
Om jag orkar imorgon så ska jag bacillstäda. När alla i familjen haft magsjuka såhär så känns hemmet som ett enda kräkhål och en stor smittohärd och jag får panik. Allt känns äckligt. Mängder med tvätt har det varit men ikväll har jag kört det sista. Allt har legat avspolat på vänt i badkaret. Hoppas på en natt med god sömn så det finns lite krafter att ta till imorgon för ett rejält städ.
 
& imorgon hoppas jag få skriva om lite trevligare saker än kräksjuka. Det ni :-)
 
Sov gott vänner!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0