Alldeles ensam hemma

Ja jag är alldeles ensam hemma. Julia och Wilmer är iväg till Skara Sommarland med sin pappa, F tog de små och åkte till Fs mamma för en övernattning igår och bad och mys idag. Jag trodde jag skulle tycka det var jätteskönt och mysigt att få vara lite ensam men nja det kändes inte riktigt så alls som jag trodde.
 
Ensamt, tomt och tyst. & lite tråkigt faktiskt. Men efter lite kompispepp så bestämde jag mig för att jag måste göra något vettigt med tiden så jag gjorde en dundergod (om man nu får säga så själv ;-) ) kassler- och broccolipaj på fri hand. Medan den stod i ugnen tog jag ett svalkande bad och sen hällde jag upp mig ett glas vin och avnjöt pajen ute i trädgårdsmöblerna.
 
 
 
Då var det faktiskt lite härligt att få sitta där och få tänka en tanke fullt ut utan av bli avbruten och slippa locka upp bestick som oavbrutet hamnar på backen samt slippa torka upp utspillda glas :-P
 
La mig ganska tidigt och sov till halv tio!!!! Åh så skönt det var!
 
Idag lite sol innan hela Östergötlands minsta lilla moln samlades häröver men då fick jag göra lite nytta inne.
 
Hemmet blir (här i alla fall) en smula(!!!) eftersatt när dagarna tillbringas på stranden och hem drar man den ena högen med badlakan, filtar och badkläder efter den andra som ska tvättas och hängas. För att inte tala om all sand, mysigt med sandstrand men inte lika mysigt med sandlåda i hallen :-O
 
Nu väntas F och de minsta hem om ett par timmar så jag ska fortsätta städa lite.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0