Ädelostsås

Gillar du grönmögelost, ädelost? Då älskar du denna sås, jag lovar :-) & så enkel så det nästan är skämsvarning. & så onyttig att det nästan är gymvarning efter intag :-P
 
2 port
 
140 gram Kvibille gräddädel eller gorgonzola
2 dl grädde
champinjoner (mängd efter tycke och smak)
smör
svartpeppar
 
Smält smör i en katrull, smula i osten och smält. I med grädde, champinjoner (brynta om de är färska), lite svartpeppar och låt puttra en liten stund.
 
 
SUPERGOD som pastasås till färsk pasta. Men funkar finfint ihop med kycklingfilé eller fläskfilé, någon form av potatis och sallad eller för kolhydratdietister ;-) enbart en sallad eller broccolitimbal till.
 
MUMS!
 


Kommentarer
Veronica

Åh det lät smaskens!!
Vännen det är ingen fara med presenten, du hade inte behövt<3
Jag hade verkligen glömt hur det var med en nyfödd eller inte hur det var utan hur jag jäktar och ska hinna med en massa hela dagarna! Hur har du det? Hur är det med magen?
Kraam

2013-05-27 @ 20:04:23
URL: http://4livliga.blogspot.se
Louise

Måste jag testa ju, älskar när det är enkelt :P

2013-05-27 @ 20:56:16
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0